WINTER ARNHEM
OPDRACHTGEVER
PERIODE
ONZE ROL
najaar / winter 2017 en 2018
Ontwerp visuele campagne
KERNWAARDEN
Elke stad kent een decemberperiode, zo ook Arnhem. Om de binnenstad extra op de kaart te zetten is Studio Mockingbird gevraagd om deze periode een uniek karakter te geven. Vanuit de kernwaarden van Arnhem: groen, creatief en ondernemend, hebben wij de visuele campagne voor Winter Arnhem ontwikkeld.
"Het hert staat symbool tussen de verbinding van Arnhem en de Veluwe. Voor ons een prachtig uitgangspunt voor de campagne van Winter Arnhem en de start van 'ons sprookje'."
ARNHEMS SYMBOOL
Als uitgangspunt voor onze campagne was het belangrijk de muze van het nieuw te openen Musis Sacrum een rol te geven. We hebben inspiratie opgedaan dankzij het Rijnhert. Het hert is ontwikkeld in 2011 als beeldmerk voor het stationsplein, maar inmiddels staat het al een tijdje op eenzame hoogte bij het Velperbroekcircuit. Het hert staat symbool tussen de verbinding van Arnhem en de Veluwe. Voor ons een prachtig uitgangspunt voor de campagne van Winter Arnhem en de start van “ons sprookje”.
MYSTERIEUZE MUZE
Met een knipoog naar het volwassen Rijnhert, hebben wij een jong hertje ontwikkeld dat op onderzoek uit ging, in de grote stad Arnhem. Zo ging het hertje schaatsen, maakte het muziek, bezocht het een kerstmarkt en dronk het uit de net geopende Jansbeek. Met de mysterieuze muze aan haar zijde heeft het hertje centraal gestaan in de decemberperiode. Een kleurrijk campagnebeeld, helder en voor een breed publiek toegankelijk.
GRAFISCH
ANIMATIE